Lotgenotencontact

Het lotgenotenforum van Overspannen.nl is een forum waar lotgenoten elkaar steunen, informeren en helpen. Gun elkaar daarbij de ruimte en wees vriendelijk voor elkaar.

Overspannen.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties op dit lotgenotenforum noch voor de inhoud van andere websites die hier genoemd worden. Klik hier voor ons moderatorbeleid.

LET OP: Deze website is geen vervanging van een officieel medisch consult. Als u klachten heeft, adviseren wij u ten sterkste om met uw eigen behandelend arts of huisarts contact op te nemen. U kunt uw medische vragen natuurlijk ook stellen in de rubriek 'Vragen'. U krijgt dan antwoord van onze medisch specialist.

(advertentie)

Hopeloos!

Geschreven op: Zaterdag 10 Augustus 2019 om 11:02
Ongepast of beledigend?

Beste lotgenoten, ik zit al 3 jaar in een zware burn out waarvan de laatste 2 jaar onmenselijk diep, ik ben de afgelopen 2 jaar alles om me heen kwijtgeraakt, me baan, relatie, vrienden en familie zie ik bijna niet meer, ben te uitgeput voor een lullig bezoekje van 15 min.

ik merk dat de eenzaamheid en isolatie mijn burn-out compleet in stand houdt.
heb al 2x in een ggz instelling gezeten en beide keren na 5 dagen gevlucht, helaas te druk, er wordt te veel verwacht en het groepsverband kan ik gewoon niet aan, en het personeel heeft totaal geen idee wat er met je aan de hand is ik moest maar mee gaan sportten met de groep (kan niet eens 100m lopen)
weet iemand een kliniek o.i.d om tot rust te komen?? waar je ook de tijd krijgt en er niet van alles van je verwacht wordt en waar ze je enigszins snappen of uberhaubt weten wat een burn out is....... 

Reacties op dit bericht:

Pagina 1 van 5 pagina's met reacties
[1 2 3 4 5]

Geschreven door: Jenny op Zaterdag 10 Augustus 2019 om 15:14 Ongepaste reactie?

Hoi hopeloos,
Bij mij is het bijna hetzelfde verhaal.ook al 3 jaar onderweg en iedereen om me heen kwijtgeraakt behalve 1 buurvrouw en een lieve vriendin met wie ik dagelijks bel maar die ver weg woont en dus niet even langs kan komen.
Ook opgenomen geweest en op AD gezet maar dat hielp niet. En wat je zegt ze snappen er niks van wat een burnout inhoudt. Ik moest elke dag een programma volgen maar dat hield ik gewoon niet vol. Gebruik jij medicatie en zo ja heb je er baat bij. Ik weet het gewoon niet meer wat te doen om hieruit te komen.zo moe ben ik ook om maar iets te doen.
Slaap ook weer slechter de laatste weken en daardoor ook zo moe. Ik zou ook ergens tot rust willen komen maar waar ...
Sterkte voor jou ik begrijp je zo goed. &
128536;


Geschreven door: Anneloes op Zaterdag 10 Augustus 2019 om 22:52 Ongepaste reactie?


Hopeloos en Jenny,

Een bevriende psycholoog heeft me ooit de U-kliniek in Epen, Limburg aanbevolen. Speciaal voor vrouwen meen ik, Ben er nooit geweest, dus ik weet niet of je daar programma’s moet volgen. Ligt wel erg mooi en rustig.

Als jullie willen zou ik graag iets meer over jullie burn-out willen horen, hoe het ontstond en vooral hoe het zich bij jullie uitte.
Iik respecteer als jullie er verder niets over willen vertellen.

Zelf zit ik nu ongev 5/6 mnd in ‘n overspannenheid en vind het een hel.

Groet, Anneloes


Geschreven door: Anoniem op Zondag 11 Augustus 2019 om 22:05 Ongepaste reactie?

Medicatie, benzo’s of AD om je hersens en hormonaal stelsel weer in het gareel te krijgen en eventueel vrijwilligerswerk 10 uur. Hele dagen thuis zitten raak je ook gestrest door van eenzaamheid en sleur


Geschreven door: Anoniem 2 op Zondag 11 Augustus 2019 om 23:31 Ongepaste reactie?

Al eens een therapeut gehad die zich richtte op de fysieke kant van burnout? Als dat fysieke niet meegenomen wordt in je behandeling, en je steeds te horen krijgt dat het tussen je oren zit en dat je anders met stress om moet gaan, kan het zijn dat je lichaam nooit helemaal hersteld is. Kijk eens op de site van csr centrum (chronic stress reversal) bij blogs, daar wordt e.e.a. uitgelegd. Veel sterkte allen.


Geschreven door: Anoniem 3 op Maandag 12 Augustus 2019 om 08:22 Ongepaste reactie?

Hopeloos, ik ben het eens met het zoeken naar fysieke aanpak van burnout. Veel rust, goed eten, wandelen, leuke dingen doen (als dat lukt), enz. Van het gepsychologiseer wordt je meestal ook niet veel beter. Eerst lichamelijk opknappen en rust vinden.
Ga a.u.b. NIET aan allerlei medicatie-troep! Daar wordt je alleen maar zieker van!

De meeste hulpverleners weten niets van burnout, dat heb ik ook ervaren.


Geschreven door: Anneloes op Maandag 12 Augustus 2019 om 20:39 Ongepaste reactie?


Ben het wel met je eens Anoniem.

Ik zou zelf ook meer hulp willen hebben bij de fysieke kant van de burnout,
dat nekt mij iedere dag en dus maar weer op naar de volgende arts..
Ben nu bezig bij ‘n orthomoleculaire ther., die helpt me (hopelijk) de darm- flora te herstellen middels ‘n suppl. waar de nodige mineralen en vitaminen
in zitten. Daarnaast ook fysieke behandeling.

Laten we hopen...sterkte iedereen.
Gr Anneloes


Geschreven door: Anneloes op Maandag 12 Augustus 2019 om 20:42 Ongepaste reactie?



...en de a.d ben ik aan het afbouwen, bijna klaar. Bracht me niks goeds.
Waarom heb jij zo’n antipathie tegen medicatie Anoniem?

Gr Anneloes


Geschreven door: Anoniem 3 op Maandag 12 Augustus 2019 om 21:25 Ongepaste reactie?

Hoi Anneloes, ik heb daar zelf slechte ervaringen mee gehad en ook om me heen gezien. Ik kwam erdoor van de regen in de drup. Werd steeds zieker van allerlei medicatie.
Dus ik zou ook meer gaan zoeken in supplementen, e.d. en een soort fysieke revalidatie.
Goed dat je het AD aan het afbouwen bent, sterkte nog ermee!


Geschreven door: Anneloes op Maandag 12 Augustus 2019 om 22:01 Ongepaste reactie?


Dank je Anoniem, het sterkt mij in het gevoel dat a,d , iig deze citalopram,
niet goed voor me is. Ook alheeft m’n omgeving ‘n andere mening, maar die voelen ook niet wat ik voel...
Hoe lang heb jij a.d gebruikt en welke klachten kreeg jij daardoor? Ook gewichtsverlies?
Dank nogmaals,
Gr Anneloes


Geschreven door: Anoniem 3 op Maandag 12 Augustus 2019 om 23:01 Ongepaste reactie?

Anneloes, ik heb 2 jaar Citalopram gebruikt, met nog wat benzodiazepines erbij, een maagbeschermer en een anti-allergiemiddel. Ik werd steeds zieker en viel zo’n 10 kilo af in een paar maanden. Verder hartkloppingen, angstgevoelens, misselijk, duizelig, maagpijn, spiertrekkingen, slaapproblemen, onrust, algehele malaise, enz.
Ben blij dat ik daar allemaal vanaf ben.


Pagina 1 van 5 pagina's met reacties
[1 2 3 4 5]

Reageer nu op dit bericht:

Let op! Alle vragen en antwoorden worden geïndexeerd door diverse zoekmachines. Als u niet wilt dat uw persoonlijke gegevens via internet gevonden kunnen worden, dan moet u deze zeker niet in uw vraag verwerken.

Als u medische informatie aanhaalt die niet uit uw persoonlijke omgeving komt, dan is een bronvermelding gewenst. Uiteraard is het de bedoeling dat de medische informatie die u noemt naar uw beste weten de juiste is. Het is niet de bedoeling dat u reclame maakt op dit forum.

Lees voordat u reageert ook onze huisregels.

Disclaimer over bijwerkingen: U kunt als patiënt zelf uw bijwerking melden bij het Lareb. Het Lareb verzamelt alle bijwerkingen van geneesmiddelen en vaccins in een databank. Door het melden van een bijwerking draagt u bij aan de veiligheid van geneesmiddelen en vaccins. Melden gaat eenvoudig via het online meldformulier.

Typ uw naam en uw bericht in en druk daarna op 'Voeg bericht toe'.

Uw naam: 
   
Uw bericht: 


(advertenties)
Print deze pagina uit Print deze pagina
Voeg Overspannen.nl toe aan je favorieten! Favorieten
(advertenties)