Lotgenotencontact

Het lotgenotenforum van Overspannen.nl is een forum waar lotgenoten elkaar steunen, informeren en helpen. Gun elkaar daarbij de ruimte en wees vriendelijk voor elkaar.

Overspannen.nl is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties op dit lotgenotenforum noch voor de inhoud van andere websites die hier genoemd worden. Klik hier voor ons moderatorbeleid.

LET OP: Deze website is geen vervanging van een officieel medisch consult. Als u klachten heeft, adviseren wij u ten sterkste om met uw eigen behandelend arts of huisarts contact op te nemen. U kunt uw medische vragen natuurlijk ook stellen in de rubriek 'Vragen'. U krijgt dan antwoord van onze medisch specialist.

(advertentie)

Mensje

Geschreven op: Donderdag 4 Januari 2018 om 11:19
Ongepast of beledigend?

Slaap, wat ben je mooi, als je komt
Slaap, wat ben je mooi als je gaat.
Maar fuck wat ben je lelijk als je regelmatig niet komt opdagen. Meer mensen last van regelmatige slapeloosheid? En hoe ga je hiermee om? Zelf een gezin met 2 kinderen een n baan van 20 uur. Vorig jaar begin juli overspannen geraakt en sinds deze week weer volledig (20 uur dus) aan het werk.
Ik ben sowieso al geen heel goede slaper maar als je weer zo n periode hebt, blijft het knap ehhh vervelend (nette omschrijving, haha)  

Reacties op dit bericht:

Pagina 1 van 7 pagina's met reacties
[1 2 3 4 5 6 7]

Geschreven door: Mensje op Donderdag 4 Januari 2018 om 11:23 Ongepaste reactie?

Ik lees overigens, sinds die tijd, al mee met jullie en oko met mezelf :-). Maar wat is het toch wat he?


Geschreven door: N op Donderdag 4 Januari 2018 om 17:54 Ongepaste reactie?

Als je doet als je altijd deed zul altijd krijgen wat je kreeg


Geschreven door: Heleen op Donderdag 4 Januari 2018 om 18:01 Ongepaste reactie?

Ik heb veel moeite met inslapen. Ik ga proberen om te mediteren met oortjes en app genaamd Insight timer. Zojuist volgde ik
Glenn Harold en viel bijna in slaap, maar moet nu eerst koken.

Mogelijk ook een idee voor jou. (Weet alleen nog niet of dit gaat lukken naast mijn echtgenoot in bed.)



Geschreven door: Mensje op Maandag 28 Mei 2018 om 10:58 Ongepaste reactie?

Vannacht was t weer ''raak'' en feest in Huisje Weltevree. 04:30 ben ik in slaap gevallen en om 07:00 uur, vlak voor de wekker aan, weer wakker. Ik ben kapot.

Hier ook gelukkig samen en 2 kinderen van 9 en 11.
begin juli 2017 kreeg ik een duizeligheidsaanval. Volgens HA een ontsteking aan mn evenwichtsorgaan. Ik kon ff helemaal niks.
Toen het een paar dagen over was, dacht ik, het gaat wel weer en ben weer aan het werk gegaan. Want ik had me in mn hele carriere nog nooit ziek gemeld. Dus wilde ik zo snel mogelijk weer aan het werk. Na een dag werd ik niet helemaal lekker. En ik kan nog steeds niet zeggen wat er nu aan makeerde. Heel nerveus ofzo. Wederom ziek gemeld want heb die nacht lopen hyperventileren. Heel vervelend. Toen een dag later kwam de duizeligheid weer terug en besloot HA tot een kort Prednisolonkuurtje. Daar werd ik raar van. Na die kuur van 5 dagen kon ik alleen maar voor me uitstaren en huilen. Tevens was ik aldoor wat aan het klooien met mn ademhaling. Conclusie: tegen burn-out aan. Kon alleen maar huilen en ik wilde vooral niet teveel moeten. Snap je? Veel braakneigingen ivm het hyperventileren (kwam ik later pas achter hoor, dat dat verband hield). K had al snel in de gaten dat ik wel wat hulp kon gebruiken met het herkennen van mn grenzen dus heb kennisgemaakt met een psycholoog. Tevens wilde ik nog naar een ademcoach ofzo en hulp met slapen, want dat is bij mij met vlagen ook echt een drama. En nu in deze tijd is het wel een dingetje als je slecht slaapt. in augustus terug van vakantie en daar vooral niet teveel gedaan. Van te voren uitgelegd aan de kinderen. Maar uiteraard leverde dit soms wel wat spanningen op. K heb heeeeel veel gelezen en moet zeggen dat ik dr wel wat van ben opgeknapt. toen geprobeert om dit thuis ook nog wat vol te houden zodat ik weer aan het werk kon. Ik slikte 1 pammetje voor het slapengaan, samen met melatonine en een rustgevertje van Dr. Vogel. Zodra ik dacht dat het kon, ben ik gaan afbouwen met de pam. dat ging dan ook weer tijden goed. IN oktober en november een cursus mindfulness gedaan. Ook dit bracht inzichten. In januari kreeg ik een terugval, weer 3 uren de ziektewet in gegaan, zodat ik s middags nog even kon gaan rusten, want wederom sloeg het bij mij op mn slapen. heb nachten gehad dat ik helemaal niet sliep. Inmiddels is het opgebouwd tot 5 / 5,5 uren per nacht en ik ben tevreden. tot aan afgelopen nacht. En t is wel zo , dat het al gauw tussen mn oren gaat zitten. mediteren en bodyscan e.d. lukt me niet. ben dan gewoon te onrustig. s middags lukt de bodyscan wel trouwens en soms doe ik zelfs een slaapje. heel kort, maar genoeg om me de rest van de dag door ts slepen.
Al met al, ist wel wat.
herkennen jullie dit? en iemand de gouden tip ;-)?


Geschreven door: Mensje op Maandag 28 Mei 2018 om 11:04 Ongepaste reactie?

Oh ja, ik merk ook dat, als ik na 15:00 uur nog veel suikers neem, ik ook slecht slaap. gehele Voedingspatroon onder de loep genomen en probeer nu zoveel mogelijk ''goed te doen''.


Geschreven door: Denise op Maandag 28 Mei 2018 om 17:12 Ongepaste reactie?

Hoi Mensje,

Ook ik lees al een hele tijd mee smiley
Ik herken me enorm in je verhaal. Inmiddels alweer bijna anderhalf jaar bo. De lichamelijke klachten nemen bijna allemaal weer behoorlijk af en lukt het om 20 uur te werken. Helaas blijf ik tegen het slecht slapen aan lopen. Volgens mijn coach, werkt dit ook belemmerend voor mijn verdere herstel. Ook ik doe aan Mindfulness en yin yoga. Omdat Oxazepam verslavend is, neem ik alleen af en toe een pilletje om weer iets bij te kunnen tanken.
Net als jij had ik voor de bo ook af en toe last van slecht slapen, maar nu is het veel frequenter en heftiger. Ik voel me meestal moe voordat ik naar bed ga, maar zodra ik in bed lig, ben ik klaarwakker. Duurt meestal twee uur en soms langer om in te slapen, wordt ik om het uur wakker en ook nog heel vroeg wakker. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar helaas nog geen gouden tip. Ik ben doorverwezen naar een slaapkliniek en ondertussen gebruik ik oxazepam en zo mogelijk een dutje overdag. Nu heb ik wel van mijn coach begrepen, dat zolang ik nog op de wachtlijst sta voor de slaapkliniek, een lage dosering Mirtazapine een beter alternatief voor oxazepam is. Mirzatapine is namelijk niet verslavend, je hebt dus niet steeds meer nodig om dezelfde werking te bewerkstelligen. Trouwens, zelfs met oxazepam slaap ik maar vijf uurtjes.
Helaas dus geen gouden tip, maar voor mij wel heel herkenbaar jouw verhaal, dankjewel voor het delen.

Groetjes


Geschreven door: Denise op Maandag 28 Mei 2018 om 17:15 Ongepaste reactie?

Ik heb de Mirzatapine nog niet zelf uitgeprobeerd. Moet nog naar de huisarts om dit te bespreken.
Maar ik zag het wel hier voorbij komen bij andere topics.


Geschreven door: Mensje op Maandag 28 Mei 2018 om 18:29 Ongepaste reactie?

Hoi Denise,

Morgen ga ik ook naar de ha, voor een doorverwijzing. Hij is al op de hoogte en zei, als je dr echt aan toe bent, dan geef het maar aan, dan verwijs ik je meteen door. heel erg top. Hij snapt dat het inmiddels niet meer gaat om de slaaphygiŽne zeg maar. (ben je daar bekend mee)
Op de Pam slaap ik ook maar 5 a 6 uren maar dat is genoeg. Niet ideaal maar wel genoeg. Ik streef al niet eens meer naar 8 uren. De laatste keer dat ik dat ''gehaald'' heb, zonder hulp ;-0, kan ik me niet eens meer heugen. Maar ik wil het gewoon niet. Maar na zo n nacht als vannacht, neem ik vanavond toch een halve pam, denk ik. Alles beter dan weer over- en oververmoeid te raken.
Ik denk ook dat het met de bo te maken heeft hoor. Alleen vind ik het vreemd dat het zo ineens een paar dagen goed kan gaan (zonder pam, en dan ook 5 a 6 uren maken) en dan zo ineens weer n kutnacht (sorry, maar zo vind ik dat wel :-)).
Ik vind het al met al zooooooo frustrerend


Geschreven door: Denise op Maandag 28 Mei 2018 om 20:24 Ongepaste reactie?

Hoi Mensje,

Je moet zeker een oxazepam innemen als je er even doorheen bent. Volgens mijn huisarts kan het geen kwaad, zolang je maar niet langdurig achter elkaar slikt. Ik neem als ik het erg moeilijk heb 2 nachten per week een oxazepam. Dan kan ik tenminste een beetje op adem komen.
Ik heb echt alles wat ik vond op internet over beter slapen of aangereikt kreeg geprobeeerd, melatonine, magnesium, melk met honing (zo vies), valeriaan, nachtrust van dr. Vogel, maar ook apps ( beterinjevel.nl, van het Trimbos instituut is best goed), etc..
Ik moet wel erbij zeggen dat het stukken beter gaat dan in het begin van mijn bo. Ik kon toen bijna niet slapen en was wel hondsberoerd, maar niet moe. Daarom vond ik in het begin ook zo lastig om aan te nemen dat ik burnout was. Ik voelde me namelijk niet opgebrand, maar doodziek. Duurde lang voordat de acceptatie kwam en ik voel me al een paar maanden trouwens wel doodmoe, maar ik hoop dat de slaapproblemen de laatste stuiptrekkingen van de bo zijn. Een jaar lang voelde ik me lichamelijk beroerd en soms angstig om mijn gezondheid. Dat ik me moe voel door slaapgebrek is misschien wel weer een gezonde reactie van mijn lichaam.
Ik doe mijn best om het te accepteren dat ik soms niet kan slapen, maar vind het net als jij ook super frustrerend. Niet alleen als je s nachts doodmoe en met barstende hoofdpijn klaarwakker in bed ligt, maar ook het lamlendig voelen gedurende de dag en niets kunnen doen. Voor jou lijkt het me helemaal lastig met kinderen die je moet verzorgen. Ik heb geen kinderen en kruip soms na een paar uur weer in bed Omdat ik toch niet kan functioneren.

Volgens d bo coach betekent het niet kunnen inslapen dat je overdag niet genoeg ontspannen bent. Daar probeer ik nu meer op te letten en meer ontspanningsmomenten in te lassen. Laatste tip was ook om in de avond een lange wandeling te maken, maar ik weet niet of dat haalbaar is voor jou.

Welterusten voor strakssmiley


Geschreven door: Mensje op Dinsdag 29 Mei 2018 om 09:58 Ongepaste reactie?

Hoi Denise,

Vannacht een half pammetje gehad en heb een prima (6 uren) nacht gehad.
Dat ontspannen zijn overdag merk ik ook. Daarom ga ik s middags (als me het lukt) vaak even liggen en hoop dan ook even een slaapje te kunnen doen. Niet lang, hooguit 15 min/20 min. En dat is genoeg om me de dag door te trekken en....ik heb ook het idee dat het mijn nachtrust over het algemeen verbeterd (op wat stomme uitzonderingen na natuurlijk) rust en regelmaat lijkt het toch te doen.
Ook geen uitspattingen in het weekend. Ik probeer er elke dag rond hetzelfde tijdstip in te liggen en ook op het zelfde tijdstip op te staan. Natuurlijk lukt dit niet altijd en heb je er dus kutnachten tussen zitten.
Enfin, e gaan door ;-).
Hoe was jouw nacht?


Pagina 1 van 7 pagina's met reacties
[1 2 3 4 5 6 7]

Reageer nu op dit bericht:

Let op! Alle vragen en antwoorden worden geÔndexeerd door diverse zoekmachines. Als u niet wilt dat uw persoonlijke gegevens via internet gevonden kunnen worden, dan moet u deze zeker niet in uw vraag verwerken.

Als u medische informatie aanhaalt die niet uit uw persoonlijke omgeving komt, dan is een bronvermelding gewenst. Uiteraard is het de bedoeling dat de medische informatie die u noemt naar uw beste weten de juiste is. Het is niet de bedoeling dat u reclame maakt op dit forum.

Lees voordat u reageert ook onze huisregels.

Disclaimer over bijwerkingen: U kunt als patiŽnt zelf uw bijwerking melden bij het Lareb. Het Lareb verzamelt alle bijwerkingen van geneesmiddelen en vaccins in een databank. Door het melden van een bijwerking draagt u bij aan de veiligheid van geneesmiddelen en vaccins. Melden gaat eenvoudig via het online meldformulier.

Typ uw naam en uw bericht in en druk daarna op 'Voeg bericht toe'.

Uw naam: 
   
Uw bericht: 


(advertenties)
Print deze pagina uit Print deze pagina
Voeg Overspannen.nl toe aan je favorieten! Favorieten
(advertenties)